موضوع :بازی با موبایل و آیپد

کودکتان کار با آیپد و موبایل را میداند و شما به آن افتخار میکنید و در جمع به بقیه نشان میدهید؟
توانایی کودک زیر سه سال در بازی با موبایل و آیپد هیچ افتخاری ندارد چون جدای اسیب مغزی در کمتر از دو سالگی، شرایط اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری در هفت سالگی به بعد را به وجود میاورد. این اعتیاد مدرن در آینده به اندازه به اعتیاد به مواد مخدر ویرانگر است. کودک با تحرک و ارتباط رشد سالم خواهد کرد.
بعد از دو سالگی تا هفت سالگی کودک نیم ساعت یا دو تا نیم ساعت میتواند تلویزیون تماشا کند.


موضوع :تصحیح کردن اشتباه کودک در جمع

تصحیح کردن اشتباه کودک باعث خاموش شدن کودک می شود. گاهی کودک نه در جمع که در مغز خود ساکت خواهد شد چون به این نتیجه میرسد که یک انسان اشتباه کار و بد است. تصحیح کردن مستقیم کودک باعث حرمت نفس پایین، خجالتی شدن، احساس بد به خود و دیکران و لکنت میشود.
اگر کلمه یی را اشتباه گفت کلمه درست را در جمله های خود استفاده کنید و او به راحتی خواهد آموخت.

موضوع : آموزش عشق ورزی و عشق پذیری در کودکان

اولین پایه اساسی عشق ورزی و عشق پذیری آن است که تا هشت سالگی ، پدر و مادر این عشق را در وجود ما بکارند . و این خود چهار شرط اصلی دارد:

۱- پدر و مادر عاشق یکدیگر باشند .
۲- پدر و مادر به عشق بدون قید و شرط که تنها نوع عشق میان فرزند و والدین میتواند باشد، باور داشته باشند، یعنی او را فقط به خاطر اینکه هست بخواهند ، نه به خاطر اینکه خوب است یا درس میخواند.
۳- کودک مهم باشد ، به این معنی که عقیده، نظر و خواسته او به همان اندازه مهم باشد که خواسته و نظر دیگر افراد مهم است.
۴- درصورتی در خانه محبت و عشق اساس روابط خانوادگی میشود که دو چیز در خانه نباشد :

الف : دشمنی با هیچکس نباشد نه با عمه و خاله، نه با همسایه .

ب : قدرت و فرمان و دستور نباید باشد و آنچه که هست برای مدیریت است ،قانون برای مدیریت خانه و خانواده ،نه برای دستور دادن یا فرمانروایی .در این حالت ، انسان در بزرگسالی، به عشق واقعی میرسد و آن را در خود پرورش میدهد.

راه دوم این است که اگر در هشت سال اول این بذر توانایی عشق ورزی و عشق پذیری در فرد کاشته نشود ، میتوان پس از هجده سالگی ، با ویژگیهای خاصی، این توانایی را آموخت و ظرفیت عشق ورزی را در خود به وجود آورد.

در واقع عشق نوعی موهبت و والاترین احساس انسان است که به جهان رنگ و چهره خاصی میدهد که حتما آن را باید آموخت .


موضوع :واکنش مناسب در برابر به زمین خوردن کودک

کودک وقتی زمین میخورد،دردش میگیرد،او به خودی خود فکر میکند کار بدی کرده است . اگر پدر و مادر در صورتی که کودک به کمک نیازی ندارد به روی خودشان نیاورند، کودک که نیاز دارد بقیه این زمین خوردنش رو ندیده باشند و خجالت نکشد، تنها درد را میکشد و وحشت و خجالت را نمیکشد. حالا اگر ما سراغ بچه برویم ،هراسان یا نگران بدنشو چک کنیم که: دستتو ببینم، پاتو ببینم ،چرا بدنت خون میاد،.... 
بچه علاوه بر درد، وحشت هم میکند و این درد و وحشت به هم گره میخورد.